torsdag 18 december 2008

Oj vad pinsamt

Skulle visa kamrat E hur det funkade med bloggande och bilder. Tyckte att jag tog bort alltihop igår men det låg tydligen kvar. Folk måste trott jag fått en knäpp. Håhå jaja, så kan det vara. Nåväl, syjunta igår, mysigt och jag ville verkligen INTE sluta sticka på min mössa. Fast frågan är om jag kommer att använda den. Illgrön med galna rosa prickar på, jag har kamrater som nog skulle tveka att synas med mig iklädd en dylik mössa. Men, jag kan ju alltid låtsas att jag är svamp i Super Mario-spelet.

När man läser stickböcker och bloggar pratar folk om att man ska ha en färg i varje hand när man stickar tvåfärgat. Jag förstår inte hur det går till, kan inte få ihop det, och tro mig jag har försökt. Jag stickar med båda trådarna i vänster och snor och har mig. Vad är fördelarna att göra det på det tvåhandsfattade sättet? Om jag har en riktigt bra anledning kanske jag skulle kunna bli mer motiverad att försöka lära mig.

Inga kommentarer: