torsdag 18 december 2008

Ditt och datt

Har inte blivit mycket stickande på sistone. Däremot har jag gjort och skrivit årets julkort (har också lite noja att jag glömt någon, jag är ju trist nog ingen list-människa) jag har också gjort 4 sorters julgodis i parti och minut. Tror jag är inne på 4:e vändan knäck och bakat både kanelbullar och lussebullar och dessutom pepparkaksänglar. Själv tycker jag att de ser ut som Hattifnattar (från Mumintrollen) men min mycket pragmatiske svärfar konstaterade omedelbart att det var änglar och om han ser det så ser nog fler det också.

Jul är mysigt men jag längtar faktiskt tills man bara kan sitta i ett hörn och njutningspyssla lite. Fattar inte varför jag blir så stressad, tror att det är lite prestationsångest, "jul MÅSTE vara så himla perfekt mysigt och pyntat" liksom. Nåja, i morgon hämtar vi granen, det ska bli skoj, då är det verkligen jul.

Här är en bild på min terapi-sjal. En högst enkel trekantssak i mossgrön bouclée (så tråkigt att jag inte kan fånga färgen som den är) som jag idag på syjuntan ska trä sidenband i.

Inga kommentarer: