söndag 21 december 2008

Granen står så grön och grann


Klockan är natt men nu är granen tillslut klädd. Vad är det för människor som inte lägger ner julgransljusen i rätt ordning...hopplöst när man ska klä sin gran ju. Vår gran vimlar av änglar av olika slag, dessutom hjärtan och röda kulor. Jag är nöjd. Ännu mer nöjd med att vi bara tog första bästa gran utanför Konsum, som sedan visade sig vara den snyggaste på år och dag. Får se hur det ska gå med Alva.

Min mössa är klar, som vanligt kan jag inte få till färgerna men tro mig de är fina och matchar mina vantar. Ska blocka den lite lätt och "stryka" lite på prickarna så den blir slät. Dock känner jag mig lite too galen så vi får se om jag törs. Annars får det bli en sådan där morgonpromenadsmössa. De kan vara bra att ha de med.

Inga kommentarer: