måndag 9 juni 2014

Nu är det slut på året det är dags för sommarlooooov

Eller ja, inarbetad tid heter det ju. Men med den här himla sjukskrivningen känns det ju inte alls som sommarlov, mest bara skolk liksom.


Här är Surry Hills, en ljuvlig liten kofta. Eller det ska BLI en ljuvlig liten kofta hoppas jag. Var mycket tveksam till att sticka i bomull men Drops Muskat har visat sig från sin bästa sida och med fantastiska färgtips från Kristina på bästa Umbra tror jag detta kommer att bli en favvo...eller en av fyra favvosar i alla fall.

Jag har gått alldeles bärsärk bland stickningarna och håller på med inte mindre än fyra koftor varav 2 är kals, knit alongs som jag lärde mig för ett tag sen att det heter när ett gäng stickar samma sak i grupp. Underbart koncept. Särskilt när grupperna finns på Facebook så man ser och peppar varandra. 


Just idag har jag dock ägnat min Levenwick lite tid och omsorg. Längtar så tills den blir färdig för jag tror den kommer bli tokfin. Älskar fö också att sticka i Magasin Duetts Supersoft. Var orolig för hur det skulle gå med dubbelt garn men det är inga problem alls. Kan varmt rekommenderas.


Inga kommentarer: