fredag 18 april 2014

Syjuntan i London dag 5

Vår sista dag. Efter att ha resonerat fram och tillbaka kom vi fram till att vi hade en förmiddag på oss innan vi var tvungna att hoppa på tåget till Heathrow (jojo, vi fick se inte mindre än två flygplatser). Så efter att ha packat, funderade länge på om jag skulle våga ha mitt garn i resväskan eller om det var säkrast att ta det i handbagaget, drog vi till Tate Modern.




Jag ska ärligt säga att modern konst inte är mitt bästa, det kan lätt bli lite kejsarens nya kläder över det för mig. Men promenaden dit över Millenium bridge bjöd på strålande vyer, de hade en fantastisk giftshop med underbara böcker, inte minst till barn, och ett café med spektakulär utsikt där det var riktigt najs att sitta och sticka.


Hemresan gick alldeles toksmidigt och vi hann tom med ett tidigare tåg hem från Kastrup. 


Som synes gick det bra att sticka på flygning med sas också, men som sagt, vet inte om det var trästickorna som gjorde det.

Jag är så nöjd med vår resa och så glad att den blev av, ibland kan man ju prata om saker som sen aldrig blir. Vi satsar på att göra detta till en tradition och emmottager gärna bra tips på stick-och sy-relaterade resmål.

Fantastiskt gosigt att komma hem till de här små skruttarna.

Inga kommentarer: