fredag 12 juli 2013

Från kust till kust

Nu sitter vi på bryggan på Björkö, en liten pärla till ö utanför Västervik. Vi flänger sannerligen från kust till kust. Just idag har vi strålande sol från klarblå himmel så bryggan är full med småkusiner, fastrar, fika och blöta handdukar. Underbart, ett stycke synnerligen behagligt liv.

Jag har i detta nu inte mindre än tre aktiva stickningar med mig. Och alla tre är faktiskt roliga att sticka på. Hur ofta händer det? Jo, ganska ofta om jag ska vara ärlig.

Just idag får min Håndevending från Geilsk min uppmärksamhet. Det är en fiffig liten väst som man kan bära både upp och ned beroende på hur man villiga kragen. Jag stickar den i Geilsks bomull-ullblandning i en vacker grön färg som jag tycker väldigt mycket om men ändå, nu i efterhand ångrar lite. Hade nog gärna velat ha nåt med lite mer klös i.









Inga kommentarer: