lördag 1 juni 2013

Utanför The Comfort Zone

Jag har fått lära mig att jag mår bra av att träna på att utmana mitt kontrollbehov. Att då och då försätta mig i situationer där pulsen skenar, svetten pärlar i pannan, axlarna börjar darra och jag börjar stamma. Det är inte så att jag gillar det. Inte alls. Det tar ett par dar att återhämta sig. Men likt Ronja som lär sig låta bli att hamna i Helvetesgapet genom att hoppa över, och låta bli att trilla i, måste jag träna på att bemästra paniken genom att få panik.

Idag ska jag således gå på audition. Eller nej, det är nog snarare ett inträdesprov. Kursen heter Sång och scenisk gestaltning eller nåt sånt och går på universitetet. Okej att jag sjunger, titt som tätt faktiskt (fö ett jättebra sätt att kontrollera sin andning) men jag känner mig inte riktigt bekväm i att framföra "Två olika stycken i två skilda genrer" framför Växjös egen Idoljury.

Ni kan väl hålla en tumme eller två.




2 kommentarer:

Manduzana stickar sa...

Heja dig som vågar utmana dig!

Vickan-Pickan sa...

Tack söta du. Du är en inspirationskälla :)