torsdag 16 maj 2013

Inspiration välter alla planer över ända

Jo det var ju det där med att avsluta sina påbörjade projekt...hahahaha. Igår var det stickcafé på bästa Umbra. Underbart lyxigt att få komma dit och sitta i kvällssolen och bara sticka, prata och smaska surdegslimpan från himmelen med Kristinas ljuvliga färskost till. Jojo, ibland har man det som en pärla i gull.

Som jag sitter där och njuter får jag syn på K's cykelsadel, och var fast. Jag ville, skulle, måste också sticka det där busigt söta sadelskyddet (eller vad det heter). Så in och rota bland muskatnystanen, fram med Frisky Frogs fina mönster och febrilt ( tänk heroinist på jakt efter en sil) upp med 24 maskor på stickan.

Jag tror jag måste ha nån sjukdom.












1 kommentar:

Manduzana stickar sa...

Sjukdom? Nääää, bara en alldeles vanlig stickerska ;)