måndag 24 november 2008

Men jag kunde väl inte hålla mig då då...

Jag skulle ju sticka färdigt min sjal innan jag fick göra något annat. Men, efter trevligt stickcafé där jag pratade med en kvinna som stickade på en underbar candle flames-sjal i jättetunnt garn och jättetunna stickor fick jag klart för mig att man faktiskt FÅR ha sidoprojekt. Okej kanske inte så många men man FÅR.
Alltså, inspirerad av Dödergök (händer ofta) tänkte jag skaffa mig en avslappningsstickning. Och som jag konstaterade förut så måste jag ju få investera min julloppisvinst i garn och/eller tyg. Sagt och gjort, en härlig härva boucléegarn i en underbar lindgrön färg inhandlades tillsammans med stickor 10, vilket är de grövsta stickor jag någonsin använt. En enkel rätstickad trekantssjal med hål i kanten för något vackert sidenband är projektet och den är faktiskt snart klar. Fast kanske kanske vill jag nog köpa en härva till frö att få sjalen sådär stor så att man kan knyta det i kors över bröstet och sedan bakom ryggen.
Min vinst räckte också till en härva Heavens Hand och ett nystan Karisma för att sticka glada vantar. Jag är snart klar med vante nummer ett, och den blir såå fin, underbart ärtgrönt Heavens Hand-melerat med små rosa prickar. De här vantarna blir jag glad när jag ser, ska nog ha dem på mig hela vintern. Minst.

Inga kommentarer: