fredag 22 maj 2015

Timing är allt

När träden nu äntligen är sådär ljuvligt skirt gröna och blommorna knoppas är den klar. Min Leftovers cowl. Den är stor, tjock. sanslöst varm och just nu känns det som om jag skulle vilja ha den på mig jämt.


Ser mig t.ex på parisiskt café, sippande en cappuccino i marinblå busnelkavaj och Leftovers. Eller kanske strosande i Central Park i snygg trench och Leftovers. Mest troligt kommer jag att sitta huttrande hopkurad i vårt svinkalla arbetsrum iförd Leftovers till något sällsynt missmatchat. Det blir bra det med.

Men det var ju det där med skir grönska och knoppar och snart sommar. Vem går omkring i halsduk på sommaren? Hoppas på några kalla kvällar till och på att jag kommer ihåg den till augusti. 


Sista randen påbörjas. Kändes overkligt efter ca 187 cm halsduksstickande.


Knit purl, purl knit. Ändarna sys ihop med kitchener stich. Snajdigt värre.


Nu i blöt över natten och ska blockas och jämnas till. Måtte nästa vecka bli kall.



Inga kommentarer: