lördag 1 mars 2014

Testing testing

Jag testar att vara teststickare. Helt galet men det är där med att vidga vyer och spänna bågar och ja, ni vet.

Jag läser ju med stort nöje Clara Falks blog (här hade det varit kul med en länk men se det vet inte jag hur man gör med mobilen, dock finns hennes fina blog i listan här till vänster) och jag dräglar mig titt som tätt igenom hennes och Kamilla Svanlunds fantastiska vantbok Vantar för alla årstider. Häromdan efterlyste Clara teststickare till en mössa hon gjort som ska matcha vantarna Vega. 


Och som jag råkade ha Rauma-garn hemma, vara ganska tjockskallig (hon ville ha nån som stickade xl) och mössan såg extremt lockande ut så bara gjorde jag det. Skickade ett mail och sa "Jag kan teststicka".

 
Galet! Känns väldigt lyxigt och förmånligt att få vara nåns teststickare. Kanske har jag startat en trend för mig själv? Att jag sen huxflux råkade bestämma mig för att byta färger när det var dags för mönster får väl bara ses som ett bevis på att man inte ändrar sin personlighet hursomhelst.