fredag 9 augusti 2013

Sticka på jobbet eller jobba på sticket

Igår började jag jobba igen efter ett alldeles ljuvligt sommarlov. Kul. Jo, för jag har faktiskt sett fram emot att börja igen. Jag gillar mitt jobb.

Vårt läsår drog således igång med en kick off-resa till Tjärö, en liten ädelsten i den blekingska skärgården. Dit vill jag definitivt åka igen. Lite Saltkråke-stuk med röda huskroppar insprängda lite här och där mellan klippor och snår och en alldeles perfekt lagom lång båttur dit. Tillräckligt för att njuta men inte hinna bli sjösjuk.

Våra arbetsdagar handlade mycket om egen reflektion och eftersom jag tänker bäst när jag stickar så tog jag mod till mig och frågade om det kunde tänkas gå bra att jag stickade under reflekterandet.

Många många skratt, fniss, flams och bra diskussioner senare är jag nu hemma igen. Vi lärare är inte alltid så präktiga som man kan tro så några timmars sömn skulle sitta fint.












Inga kommentarer: