lördag 26 januari 2013

Vad vore väl en bal på slottet

Här sitter jag på jobbet och skriver omdömen. Förvisso världens bästa jobb med världens goaste elever och kollegor. Men det är inte utan att jag känner mig en liten liten anings avis på alla stickkompisar som just nu sitter och gonar sig med en stickning i Rättvik. Hoppas ärligt och uppriktigt att ni får en underbar helg. Och att vi ses snart så att jag också får gona mig med en stickning tillsammans med er.

Har idag efter ca två timmar i knappaffären lyckats skaka fram 60 miniknappar till uggleögon och matchande knäpp-knappar. The anxiety of choice som min gamle engelskprofessor lätt föraktfullt men ändå kärvänligt (märklig kombo jag vet) brukade säga om man velade mellan verbkonstruktionerna.



2 kommentarer:

Manduzana stickar sa...

Det var helt underbart i Rättvik! Men jag saknade dig där. Hoppas vi får chansen att ses snart igen :)

Vickan-Pickan sa...

Detsamma fina du. Ska du till SiV? Annars hoppas jag stenhårt på Fattigskogen :)