söndag 13 januari 2013

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen

Sista dagen i Vemdalen. Sitter med en liten halt Kotte i värmestugan och väntar på att Alvan och hennes pappa ska suga ut det allra sista gottaste ur de härliga nästan folktomma backarna. Vad passar väl då bättre än att börja på en alldeles ny liten Owlet till nämnda Alv.

Min egen grå Owl är klar sånär som på en halv knäppkant men tar garnet slut så gör det och likadant med min lilla lyx-slirv i Noro silk garden. 28 maskor bred på stickor 5 (tror jag), vanlig enkel slätstickning men två nystan i rosa-lila nyanser blev lite för kort för att det skulle bli som jag ville,
så nu ligger den hoprullad och hoppas på att bästa Umbra har ett nystan till.







3 kommentarer:

Anna sa...

Vad härligt ni har det!

Manduzana stickar sa...

Åh, härligt med skidåkning. Inte för att jag åker själv, men det ser härligt ut :)

Vickan-Pickan sa...

Ja det var faktiskt magiskt härligt :) Älskar att åka skidor, jag är ju inte snabb eller smidig på fötterna så det är ett fiffigt sätt att kunna röra sig "snabbt som vinden" :)