tisdag 27 januari 2009

Hoppsan

Idag när jag som vanligt kollade igenom min blogglista för att läsa alla uppdateringar upptäckte jag att jag, eller snarare mina ben och mina strumpor är med på Umbras blogg. Vad kul, tack för det!

Just nu stickar jag som en tok på Alvas tröja. Den verkar bli stooor. På nämnda Umbra hittade jag ett jättefint mönster på en tröja som stickas på rundsticka uppifrån och ner. Perfekt, ingen trist montering. Att det var avsett för ett helt annat garn än alpacka struntade jag högaktningsfullt i, man kan ju ha fler trådar. Så annu mer alpacka införskaffades, jag har snart hela huset fullt och nu går stickorna varma. Jag älskar verkligen alpacka. Eller ull överhuvudtaget.

Var i Malmö igår och lyckades släpa med mig en mycket skeptisk mamma på Stoff och Stil. Ett kort besök lovade jag, bara en si sådär två timmar eller nåt. Men mamma köpte faktiskt två härliga tunikatyger så helt missnöjd var hon inte. Jag då? Tja, vi kan väl nöja oss med att säga att något köpstopp har den här människan aldrig hört talas om. Bild kommer.

Inga kommentarer: