torsdag 4 december 2008

Nu är det jul

Nåja, inte överallt i vårt hus men på skänken i matrummet i alla fall. Jag var hos vännen E igår för att baka pepparkakshus för första gången i mitt liv. Vi är båda två kreativa och pyssliga, framförallt E som är superbegåvad på allt som har med hantverk att göra. Sagt och gjort, vi skulle baka pepparkakshus och de välvilliga kommentarerna i kokböckerna om att göra husen små och enkla förkastade vi med ett "bah, litet och enkelt, inget för oss". Nu var det ju inte så enkelt som man kunde tro och det var en hel del att tänka på, som t.ex att det faktiskt VAR en bra idé att dekorera huset EFTER man satt ihop det, eftersom man ju måste kunna hålla i sina husdelar. Synd att jag kom på det i efterhand. Vad jag däremot är glad för är att jag bestämde mig för att inte ge mig till diverse burspråk och tinnar och torn som var på min ursprungliga ritning. Hur som helst, efter lite pill och svärande och knåpande stod det då där: Casa Hagberg. Dörr får det bli på nästa års hus.

Inga kommentarer: